SPECIALIEJI REIKALAVIMAI, KELIAMI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
- Vyriausiojo socialinio darbuotojo pareigas einantis darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
1.1. turėti ne žemesnį kaip socialinio darbo studijų krypties aukštąjį universitetinį išsilavinimą su bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiaverte aukštojo mokslo kvalifikaciją arba aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;
1.2. turėti ne mažesnę kaip 1 metų darbo patirtį socialinio darbo srityje;
1.3. išmanyti teisės aktus, reglamentuojančius socialinę apsaugą, socialines paslaugas teikiančių įstaigų infrastruktūrą, socialinio darbo metodus;
1.4. išmanyti Dokumentų rengimo taisykles bei Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles;
1.5. mokėti dirbti Microsoft Office, Outlook programų paketais.
VYRIAUSIOJO SOCIALINIO DARBUOTOJO PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
2. Pagrindinės vyriausiojo socialinio darbuotojo vykdomos funkcijos:
- organizuoti ir koordinuoti socialinių darbuotojų ir individualios priežiūros darbuotojų darbą;
- organizuoti naujai priimtų socialinių darbuotojų ir individualios priežiūros darbuotojų sėkmingos adaptacijos įstaigoje užtikrinimui reikalingos pagalbos suteikimą;
- vertinti socialinio darbo ir pagalbos teikimo veiksmingumą;
- organizuoti socialinio darbo, darbo terapijos, kultūrinių, švietimo–ugdymo, sporto, buitinių paslaugų teikimą paslaugų gavėjams;
- dalyvauti rengiant ir įgyvendinant įvairias (kvaišalų vartojimo, nusikalstamumo, smurto, išnaudojimo ir pan.) prevencines ir užimtumo programas bei projektus vaikams ir jų šeimoms;
- atstovauti vaikų interesus ir teises socialinių, švietimo, sveikatos srityse bei įvairiose institucijose;
- kontroliuoti individualaus socialinių paslaugų teikimo (toliau – ISGP) vaikui plano rengimą ir įgyvendinimą;
- vesti individualius ir grupinius užsiėmimus paslaugų gavėjams, padėti jiems įgyvendinti pagrindinių jo poreikių užtikrinimą;
- rengti informaciją (charakteristikas, pranešimus) apie ugdytinius kitoms institucijoms;
- teikti informaciją vaiko ugdymo įstaigoms apie mokyklos nelankymo priežastis ir vaikų nedalyvavimo pamokose pateisinančius dokumentus;
- bendradarbiauti su kitomis institucijomis, socialinės pagalbos tarnybomis bei Centro specialistais, siekiant efektyvaus paslaugų gavėjų socialinių, medicininių, buitinių ar kitokio pobūdžio problemų išsprendimo;
- teikti metodinę paramą socialiniams darbuotojams ir individualios priežiūros darbuotojams ISGP sudarymo ir įgyvendinimo klausimais;
- informuoti ir konsultuoti paslaugų gavėjus jų teisių ir pareigų įgyvendinimo klausimais;
- nedelsiant informuoti Centro direktorių ar (ir) Centro direktoriaus pavaduotoją socialiniams reikalams apie pastebėtus vaikų nepriežiūros atvejus;
- prižiūrėti, kad paslaugų gavėjai laikytųsi Centro vidaus tvarkos taisyklių reikalavimų;
- įtraukdamas asmenį (šeimą) ir bendradarbiaudamas su kitais pagalbą asmeniui (šeimai) teikiančiais specialistais, atlieka išsamų asmens (šeimos) pagalbos poreikių vertinimą, šeimos situacijos pokyčiui pasiekti;
- teikia psichosocialinį konsultavimą, siekdamas asmens (šeimos) įgalinimo ir gebėjimo savarankiškai spręsti socialines bei tarpusavio santykių problemas;
- vadovaudamasis socialinio darbo vertybėmis ir profesine etika, taikydamas įvairius įgalinimo būdus, padeda asmenims, šeimoms ir bendruomenėms spręsti socialines ir tarpusavio santykių problemas;
- vykdo prevencinį socialinį darbą, taiko socialinio darbo metodus (motyvacinį interviu, krizių intervenciją ir (ar) kt.), teikia psichosocialinę pagalbą asmenims, šeimoms ir bendruomenėms, siekdamas spręsti socialines bei tarpusavio santykių problemas ir (ar) išvengti galimų socialinių problemų;
- tarpininkauja ir atstovauja asmenims, šeimoms, bendruomenėms, siekdamas gerinti asmens (šeimos) gyvenimo kokybę ir siekdamas socialinio pokyčio;
- profesinėje veikloje gina žmogaus teises ir atstovauja žmonėms, didina asmenų (šeimų) socialinę įtrauktį ir stiprina solidarumą bei socialinį teisingumą;
- dalyvauja teikiamų socialinių paslaugų poveikio asmens (šeimos) gyvenimo kokybės gerinimo vertinime;
- organizuoja ir vykdo bendruomeniškumo plėtrą ir kitas veiklas, susijusias su bendruomene;
- prireikus teikia informaciją ir pasiūlymus socialinio darbo klausimais Centro direktoriui ar jo paskirtiems asmenims, siekdamas socialinių paslaugų gavėjų socialinės gerovės;
- bendradarbiauja su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis socialinio darbo ir socialinių paslaugų teikimo srityje ir prireikus teikia socialinės politikos įgyvendinimo tobulinimo rekomendacijas;
- bendradarbiauja su socialinių paslaugų srities darbuotojais, kitais specialistais, keisdamasis informacija, kurios reikia socialinio darbo procesui ir socialinėms paslaugoms teikti.
- dalyvauti Centro direktoriaus sudarytų komisijų ir darbo grupių veiklose.
- vykdyti kitus Centro direktoriaus ir tiesioginio vadovo pavedimus, susijusius su jam nustatytų funkcijų vykdymu.
__________________________

