Pagrindas teikti informaciją apie pažeidimą – ją teikiančio asmens turima informacija apie pažeidimą Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centre.
Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymas nustato apie pažeidimus įstaigose pranešusių asmenų teises ir pareigas, jų teisinės apsaugos pagrindus ir formas, taip pat šių asmenų apsaugos, skatinimo ir pagalbos jiems priemones, siekiant sudaryti tinkamas galimybes pranešti apie teisės pažeidimus, keliančius grėsmę viešajam interesui arba jį pažeidžiančius, užtikrinti tokių pažeidimų prevenciją ir atskleidimą.
1) pavojaus visuomenės saugumui ar sveikatai, asmens gyvybei ar sveikatai;
2) pavojaus aplinkai;
3) kliudymo arba neteisėto poveikio teisėsaugos institucijų atliekamiems tyrimams ar teismams vykdant teisingumą;
4) neteisėtos veiklos finansavimo;
5) neteisėto ar neskaidraus viešųjų lėšų ar turto naudojimo;
6) neteisėtu būdu įgyto turto;
7) padaryto pažeidimo padarinių slėpimo, trukdymo nustatyti padarinių mastą;
8) kitų pažeidimų.
Atkreiptinas dėmesys, jog vidinis pranešimų kanalas nėra skirtas skundams, prašymas ar pranešimams pateikti siekiant apginti išskirtinius asmeninius interesus, todėl nelaikomas pranešimu.
Asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą, pranešimą kompetentingam subjektui gali pateikti šiais būdais:
1. Tiesiogiai atvykęs į Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centrą adresu: Mažeikiai, Laisvės g. 83, 113 kabinetą;
2. Atsiųsdamas pranešimą paštu. Siunčiant pranešimą paštu po Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro pavadinimu turi būti nurodoma žyma „KOMPETENTINGAM SUBJEKTUI ASMENIŠKAI“;
3. Atsiųsdamas pranešimą elektroninio pašto adresu: pranesk@mazeikiugloboscentras.lt Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro direktoriaus įsakymu įstaigoje paskirtas kompetentingas subjektas – Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės teisininkė – Lina Visockienė, Tel. +370 443 20 110.
Kompetentingas subjektas užtikrina vidinio informacijos apie pažeidimus teikimo kanalo funkcionavimą, nagrinėja juo gautą informaciją apie pažeidimus, teikia konsultacijas dėl Įstatymo ir Aprašo nuostatų taikymo.
Rekomenduojame pranešimą apie pažeidimą teikti užpildant Vidinio informacijos apie pažeidimus teikimo kanalo ir jo funkcionavimo užtikrinimo tvarkos aprašo 2 priedo nustatytos formos pranešimo formą.
Nesilaikant pranešimo formos reikalavimo, pranešime privaloma nurodyti, kad pranešimas teikiamas vadovaujantis Pranešėjų apsaugos įstatymu ir nurodyta pateikiama konkreti informacija apie pažeidimą, atitinkanti Pranešėjų apsaugos įstatyme nustatytus požymius:
1. kas, kada, kokiu būdu ir kokį pažeidimą rengiasi daryti, daro ar padarė ir pan.;
2. sužinojimo apie pažeidimą datą ir aplinkybes;
3. savo vardą, pavardę, asmens kodą arba gimimo datą, jeigu asmens kodo neturi, darbovietę, kitus kontaktinius duomenis;
4. jei įmanoma, pateikia bet kokius turimus dokumentus, duomenis ar informaciją, atskleidžiančią galimo pažeidimo požymius.
Kompetentingas subjektas nenagrinėja pranešimų ir apie tai praneša informaciją apie pažeidimą pateikusiam asmeniui, jeigu:
1. Pateikta informacija apie pažeidimą neatitinka Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymo nuostatų;
2. Pranešimas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančia informacija;
3. Asmuo kreipiasi pakartotinai dėl tų pačių aplinkybių, kai prieš tai pateiktas pranešimas apie pažeidimą Apraše nustatyta tvarka buvo išnagrinėtas ir dėl jo priimtas sprendimas.
1. To raštu prašo asmuo, pateikiantis arba pateikęs informaciją apie pažeidimą;
2. Asmuo pateikia žinomai melagingą informaciją.
Asmuo, teikiantis informaciją apie pažeidimą Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centre, neprivalo būti visiškai įsitikinęs apie pranešamų faktų tikrumą, jam nekyla pareiga vertinti, ar pažeidimas, apie kurį praneša, atitinka nusikalstamų veikų ar kitų teisės pažeidimų, kaip jie apibrėžti teisės aktuose, požymius. Asmuo už žalą, atsiradusią dėl informacijos apie pažeidimą pateikimo, atsako tik tokiu atveju, jei įrodoma, kad asmuo negalėjo pagrįstai manyti, kad jo teikiama informacija yra teisinga.
Žinomai melagingos informacijos, taip pat valstybės, tarnybos ar profesinę paslaptį sudarančios informacijos apie pažeidimą pateikimas nesuteikia informaciją apie pažeidimą pateikusiam asmeniui garantijų pagal Pranešėjų apsaugos Įstatymą. Žinomai melagingą informaciją pateikęs arba valstybės, tarnybos paslaptį ar profesinę paslaptį atskleidęs asmuo atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
5. Pagrindinės ūkvedžio pareigas einančio darbuotojo vykdomos funkcijos:
5.1. planuoti ir organizuoti ūkio srities darbus;
5.2. teikti Centro direktoriui pasiūlymus dėl ūkio srities darbo organizavimo,
priešgaisrinės saugos būklės gerinimo bei darbuotojų, vaikų saugos sveikatos būklės
gerinimo;
5.3. organizuoti ir kontroliuoti Bendrųjų reikalų skyriaus darbuotojų darbą;
5.4. aprūpinti Centro darbuotojus organizacinėmis ir techninėmis darbo priemonėmis ir
tvarkyti asmeninių darbo ir apsauginių priemonių išdavimą darbuotojams, užtikrinti, kad
darbo patalpose būtų tinkamos darbo ir higienos sąlygos;
5.5. organizuoti Centro darbuotojų aprūpinimą darbo drabužiais ir avalyne, būtinu
inventoriumi, darbo įrankiais ir technika, teikti paraiškas viešiesiems pirkimams;
5.6. kiekvieno mėnesio pirmąją darbo dieną sudaryti ūkinių prekių, medžiagų, detalių ir
kitų prekių, perduodamų darbuotojams naudoti, sąrašą;
5.7. organizuoti Centro aprūpinimą baldais, inventoriumi, kanceliarinėmis, švaros ir
higienos priemonėmis, kontroliuoti, kad šios priemonės būtų tinkamos ir atsakingai
naudojamos, rūpintis jų remontu;
5.8. organizuoti ir užtikrinti Centro gerbūvio, aplinkos tvarkymo ir priežiūros darbų
savalaikį atlikimą;
5.9. vesti materialinių vertybių apskaitą ir užtikrinti jų apsaugą, atlikti materialaus turto
tinkamo eksploatavimo priežiūrą;
5.10. žymėti materialiojo turto inventoriaus numerius, vesti materialiojo turto apskaitą,
dalyvauti materialiojo turto inventorizacijose, teikti siūlymus komisijai pripažinti ilgalaikį
ir trumpalaikį turtą susidėvėjusiu ir netinkamu naudoti inventoriumi ir
dalyvauti organizuojant ir vykdant šio turto nurašymą, išardymą ir likvidavimą;
5.11. prižiūrėti Centro elektros ir šilumos ūkį, deklaruoti elektros, šilumos energijos,
vandens sunaudojimo prietaisų parodymus;
5.12. rūpintis apšvietimo, ventiliacijos, šildymo, kanalizacijos, telekomunikacijos ir kitų
sistemų tvarkingumu, prižiūrėti ir užtikrinti jų techninį stovį, organizuoti reikalingų
remonto darbų atlikimą;
5.13. kontroliuoti, kaip laikomasi teritorijos, patalpų, inventoriaus priežiūros atitikties
Higienos normoms reikalavimų;
5.14. vesti medžiagų, inventoriaus, ilgalaikio materialiojo turto bei vaikų aprūpinimo
drabužiais ir avalyne žurnalus;
5.15. užtikrinti, kad valstybinė vėliava įstatymų nustatytais atvejais būtų iškelta;
5.16. užtikrinti ūkio srities dokumentų valdymą, jų perdavimą į archyvą;
5.17. nustatytais terminais ir tvarka teikti medžiagų ir inventoriaus nurašymo aktus,
ilgalaikio turto nusidėvėjimo aktus;
5.18. vykdyti kitus nenuolatinio pobūdžio Centro direktoriaus nurodymus, glaudžiai
susijusius su jam nustatytų funkcijų vykdymu.
4. Asmeninio asistento pareigas einantis darbuotojas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
4.1. būtinas ne žemesnis kaip vidurinis išsilavinimas ir (ar) įgyta profesinė kvalifikacija;
4.2. turi būti išklausęs ne mažiau kaip 24 akademinių valandų trukmės mokymus apie asmeninio asistento darbo ypatumus arba įžanginius individualios priežiūros personalo mokymus (ne mažiau kaip 40 akademinių valandų trukmės), jei neturi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 6 dalyje nustatyto išsilavinimo arba nėra įgijęs socialinio darbuotojo padėjėjo, lankomosios priežiūros ar asmeninio asistento kvalifikacijos pagal socialinių darbuotojų padėjėjo, lankomosios priežiūros ar asmeninio asistento profesinio mokymo programą, arba nėra įgijęs socialinės veiklos darbuotojo kvalifikacijos;
4.3. būti susipažinus su LR Konstitucija, Socialinių paslaugų įstatymu ir kitais įstatymais bei juos įgyvendinančiais poįstatyminiais teisės aktais, profesinės etikos reikalavimais bei socialinio darbo principais;
4.4. būti pareigingas, darbštus, gebėti bendrauti ir bendradarbiauti su kitų įstaigų ir institucijų darbuotojais;
4.5. gebėti sklandžiai dėstyti mintis raštu ir žodžiu;
4.6. mokėti dirbti Microsoft Office, Outlook programų paketais.
5. Pagrindinės asmeninio asistento vykdomos funkcijos:
5.1. teikti asmeninę pagalbą asmeniui Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytomis sąlygomis;
5.2. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pasikeitusių aplinkybių atsiradimo dienos, raštu informuoti asmeninio asistento paslaugų teikėją apie pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninio asistento paslaugų teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina asmeninio asistento paslaugos teikėjo teikiamoms asmeninio asistento paslaugoms užtikrinti ar kitus asmens pokyčius bei jo aplinkos pokyčius, kurie gali turėti įtakos paslaugų poreikiui, asmens sveikatai ar gyvybei;
5.3. nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo pasikeitusių aplinkybių atsiradimo dienos, raštu informuoti asmeninio asistento paslaugų teikėją apie asmens ir (ar) asmens atstovo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninio asistento paslaugų teikimu;
5.4. pateikti socialinio darbo organizatoriui ne vėliau kaip iki einamo kalendorinio mėnesio 5 d. ataskaitą apie per praėjusį kalendorinį mėnesį suteiktą asmeninę pagalbą;
5.5. atsižvelgiant į asmens poreikius, asmens galimybes ir Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytas sąlygas, suteikti asmeniui pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje, skatinti jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime;
5.6. atsižvelgiant į asmens poreikius, galimybes ir Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytas sąlygas, suteikti asmeniui individualią diskretišką pagalbą, susijusią su asmens higiena (padėti rengtis, maudytis, naudotis tualetu ir kt.);
5.7. atsižvelgiant į asmens poreikius, galimybes ir Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytas sąlygas, lydėti asmenį į sveikatos priežiūros ar kitas valstybės ir savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą;
5.8. atsižvelgiant į asmens poreikius, galimybes ir Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytas sąlygas, suteikti pagalbą asmens maitinimo procese (pamaitinimas, daiktų pakėlimas ir laikymas);
5.9. atsižvelgiant į asmens poreikius, galimybes ir Sutartyje ar Trišalėje sutartyje nustatytas sąlygas, suteikti asmeniui individualią pagalbą, adekvačiai reaguojant į aplinką ir siekiant užmegzti bei palaikyti socialinius santykius su ta aplinka (kalbėjimas, orientavimasis laike ir aplinkoje bei dienos režimo laikymasis, savivoka bei dienos režimo laikymasis, disponavimas finansiniais ištekliais, vaistų vartojimas, socialinis bendravimas, poilsis ir laisvalaikis).
5.10. vykdyti kitus nenuolatinio pobūdžio Centro direktoriaus nurodytus, susijusius su jo darbo funkcijų atlikimu.
Gimė 1967 m. kovo 2 d..
1985 m. baigė Panevėžio sporto mokyklą.
2005 m. Šiaulių universitete baigė socialinės pedagogikos ir psichologijos studijų programą, yra suteiktas socialinio darbo bakalauro kvalifikacinis laipsnis ir socialinio pedagogo profesinė kvalifikacija.
2016 m. Šiaulių universitete baigė viešojo valdymo studijų programą ir yra suteiktas viešojo administravimo magistro laipsnis.
2016-2020 m. Bendruomeninio pagalbos vaikams centro direktorė.
Nuo 2020 m. Mažeikių rajono šeimos ir vaiko gerovės centro direktorė.
Ištekėjusi.